Euroregionas "Šešupė" Šešupės Euroregiono turizmo informacijos centras Šešupė Business
   
2019 m. lapkričio 15 d.
.
­arrow.gif
­­Mus r­asite:
Bažnyčios g. 4-101,
71120 Šakiai
Tel./faks.
(8 345) 51090
Mob. tel. 8 612 17767
sakiai.svic@sakiai.lt
svic.maket@sakiai.lt
svic.projektai@sakiai.lt
svic.verslas@sakiai.lt

 
arrow.gif
Darbo laikas:
I-V - 8-17 val.

2012-03-27

Siekiama užtikrinti kokybiškas konsultacijas verslo priežiūros klausimais

Verslo priežiūros institucijos raginamos greičiau sustyguoti savo veiklą taip, kad verslo atstovams teiktų vienodas ir aiškias konsultacijas ir tikrindami jų laikytųsi.

„Verslo priežiūros reforma siekiame perorientuoti šių institucijų veiklą taip, kad jų tikslas būtų ne baudų surinkimas ar reagavimas į skundus, o pirmiausia verslininkų konsultavimas, kaip laikytis teisės aktų reikalavimų. Kokybiškos, į klientą orientuotos, verslo atstovus tenkinančios paslaugos tampa pagrindiniu tikslu konsultavimo srityje ir institucijos veiklos sėkmės įvertinimo matu“, –  sako ūkio ministras Rimantas Žylius.

Teisingumo ministro Remigijaus Šimašiaus teigimu, labai svarbu, kad teikdamos konsultacijas institucijos laikytųsi vienodos praktikos, suteiktų išsamią informaciją, o konsultacijos taptų įpareigojančiomis pačioms institucijoms atliekant patikrinimus. „Iš verslininkų tenka išgirsti, kad paskambinę pasikonsultuoti jie negaunama išsamaus atsakymo, kaip turėtų būti laikomasi teisės aktų reikalavimų, arba gavę konsultaciją telefonu vėliau atvykęs atlikti patikrinimo verslo prižiūrėtojas teigia, kad iš tiesų turi būti laikomasi įstatymų visai kitaip ir dar nubaudžia. Tokių situacijų turi nelikti, todėl tikiuosi, kad vienodų ir kokybiškų konsultavimo standartų dar netaikančios verslo priežiūros institucijos kuo greičiau juos įdiegs“, – sako teisingumo ministras.

Jo teigimu, priežiūros tarnybų verslo atstovams teikiamos vienodos, neprieštaringos, aiškios, greitos konsultacijos taip pat prisidės prie to, kad visuomenė, vartotojai gaus daugiau saugesnių prekių ir paslaugų. Būtent tai, o ne represijos ar ūkinių veiklų ribojimai, ir yra svarbiausias priežiūros tikslas.

Pasak ūkio ministro, institucijų siekis keisti veiklos metodus nelieka nepastebėtas. Statistika rodo gerėjančią situaciją verslo srityje: pernai Lietuvoje įregistruota daugiausia įmonių, palyginti su ankstesniais metais. „Tarp veiksnių, lėmusių šį šuolį, minimos ir verslo priežiūros institucijų pertvarkos priemonės. Tai rodo, kad reforma jau duoda mūsų siekiamų rezultatų“, – teigia R. Žylius.

Vienodo konsultavimo klausimais Ūkio ministerija ir Teisingumo ministerija šiandien, kovo 22 d., rengia seminarą „Priežiūros tarnybų ir visuomenės dialogas: ar verslą tenkina konsultavimo būdai ir kokybė? Kliento pasitenkinimas kaip institucijos veiklos efektyvumo rodiklis“.

Seminare bus pristatomas gerosios praktikos pavyzdys – skambučių centras Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, kurio patirtis parodė, kad valstybinė institucija gali teikti ne prastesnes konsultavimo paslaugas už privačias įmones. Taip pat seminare apžvelgiami konsultavimo priežiūros institucijose ypatumai ir vienodo konsultavimo telefonu kūrimo verslo priežiūros institucijose iššūkiai.

Siekiant vienodo konsultavimo praktikos, dar praėjusiais metais pagrindinės verslo priežiūrą atliekančios institucijos pasirašytoje deklaracijoje įsipareigojo verslo naujokus pirmaisiais jų veiklos metais ne bausti, o konsultuoti. Deklaracijos tikslas – kad verslininkas pirmaisiais verslo metais galėtų daugiau dėmesio skirti verslo pradžiai, susipažinti su taikomais reikalavimais.

Vienodą teisės aktų reikalavimų aiškinimo praktiką turi užtikrinti ir šiuo metu per priežiūros institucijų patikrinimus skirtingoms veiklos rūšims naudojami viešai skelbiami kontroliniai klausimynai, kuriuose įvardyta, kas ir kaip tikrinama. Ši priemonė leidžia verslininkams žinoti, kokie svarbiausi reikalavimai, ir verslo priežiūrą daro skaidresnę.

Kontrolinius klausimynus galima rasti interneto svetainėje www.verslovartai.lt ir institucijų, patvirtinusių kontrolinius klausimynus, interneto svetainėse.

Seminaro „Priežiūros tarnybų ir visuomenės dialogas: ar verslą tenkina konsultavimo būdai ir kokybė? Kliento pasitenkinimas kaip institucijos veiklos efektyvumo rodiklis“ pristatymai:

LR ūkio ministerijos informacija


Atgal

































Naujienų prenumerata